donderdag 2 april 2009

JAZEKER ! ;-)

Ik had een leuke rustige rally verwacht (zie eerdere gedachten spinsels), maar niet zo razendsnel als nu. Heb ook ietsje afgebouwd in de AEX turbo's (met het oog ze wat lager weer terug te kopen, helaas ;-(
Cijfers nou niet echt geweldig, maar ook niet dramatisch slechter dan verwacht en G20 verwachtingen waren gelukkig ook al wat getemperd.
Greed is winning (for the moment)
Een gedachte hangt er in mijn hoofd (lees ook een recenter artikel), wat als het nou GEEN bear market rally is, maar een echte zoals in Maart 2003?
Als je short zit en je huis nog wil behouden, dek je vol in.
En er staat MEGA veel geld aan de sidelines (lees de flinke redemptions van hedgefunds en mutual funds), korte rentes allen maar lager en je moet wel een rare knakker zijn om je geld weg te zetten voor 10 jaar a 2.7% in the States of 3% in Europa of zie ik dat verkeerd?
ABP gaat verder afbouwen in aandelen? en meer in obligaties, hoe kunnen die ambtenaren een rendement halen op de lange termijn? Ik zou zeggen koop vol aandelen, en kijk over deze slechte 1e 2 kwartalen heen, is nou niet die kortzichtigheid die ons deze giga problemen heeft opgeleverd? Het bedrijfsleven hersteld zich wel weer en er liggen nu prachtige bedrijven voor een habbekrats te koop.
Ik heb nu al het gevoel had ik nu maar meer geld achter mijn overtuiging gezet. Gelukkig heb ik wat gedaan en hoop meer te doen als ik nog meer richting krijg.
Het doet psychologisch meer pijn om dingen te missen, dan verliezen te maken. Dus dan wordt je nog razender...
Laten we het nu even over razend enthousiaste beleggers hebben. Ik neem wat winst op niveau 250 in de AEX.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten